Kathrine Kirk Muff

LEGO Koncernen henter ny administrerende direktør til LEGO® House internt

Den 1. august overtager Kathrine Kirk Muff direktørposten i LEGO House fra Jesper Vilstrup. Hun har arbejdet for LEGO Koncernen siden 2008 og indtager sin nye stilling efter seks år som Vice President, Head of Social Responsibility. Kathrine Kirk Muff var i sin tid tilknyttet udviklingen af LEGO House, som hun nu overtager med en krystalklar ambition om, at LEGO House skal være på enhver LEGO fans ”bucket list”.

Det 12.000 kvadratmeter store LEGO® House i Billund åbnede sine døre for offentligheden tilbage i 2017 efter en tre år lang byggefase. I to år op til den officielle åbning og helt frem til i dag har Jesper Vilstrup stået i spidsen for huset som administrerende direktør, og han har spillet en afgørende rolle i at gøre LEGO House til en prisvindende international destination.

Den 1. august overlader Jesper Vilstrup imidlertid posten til Kathrine Kirk Muff. Hun blev oprindeligt tilknyttet LEGO Koncernen tilbage i 2008, i første omgang som advokat i KIRKBI, der ejer 75% af Koncernen.

De seneste 14 år har hun haft en vifte af forskellige roller. Blandt andet var hun i 10 måneder ansvarlig for LEGO House i udviklingsfasen, ligesom hun har tilbragt to år i Shanghai, hvor hun opbyggede LEGO brandets sociale ansvarlighedsagenda i Kina.

Indsatsen i Kina var en del af hendes arbejde som virksomhedens Vice President, Head of Social Responsibility – en stilling, som hun har haft siden 2016. I de forgangne seks år har hun blandt andet etableret partnerskaber med UNICEF og Red Barnet og med sit team skabt mere end 200 lokale programmer og partnerskaber, der støtter familier og børn med fokus på læring gennem leg – samt børns rettigheder, også online.

Derudover har hun udviklet og drevet LEGO Koncernens store agenda inden for medarbejderengagement, blandt andet med en årlig Play Day for alle Koncernens medarbejdere.

Den inspirerende vision skal indfries

Hun indtager sin nye rolle som administrerende direktør for LEGO House med stor ydmyghed.

”Jeg er så imponeret over det LEGO House, der er blevet skabt. Alle ratings viser, hvor meget både gæster og medarbejdere elsker LEGO House, så min store opgave er at fortsætte arbejdet med at indfri den inspirerende vision, der allerede er skabt,” forklarer hun og fortsætter:

“Det er en vision om at være et fyrtårn for LEGO brandet, som skal inspirere og engagere LEGO fans i alle aldre – fra hele verden – i læring gennem leg. Så LEGO House skal selvfølgelig hele tiden være det bedste sted i verden at opleve LEGO idéen og løbende innovere, hvordan LEGO klodsen kan bruges på nye måder. Visionen handler også om at være det bedste sted at arbejde, for vi kan kun levere vores høje ambitionsniveau, hvis både værtskab og ledelse er i verdensklasse.”

Fokus på digitalisering og inklusion

Oplevelsesindustrien er under konstant udvikling, og det er en stor og vigtig opgave at sørge for, at LEGO House følger med og afspejler LEGO brandet. Et brand som blandt andet står for innovation og kreativitet, og som har et meget stærkt omdømme, forklarer Kathrine Kirk Muff:

”Både digitalisering og inklusion bliver vigtige fokusområder for mig, især når vi byder nye generationer velkommen i LEGO House. Vi vil altid tage afsæt i LEGO klodsen, men vi skal udvikle nye måder at integrere den fysiske og digitale leg. Det digitale lag skal hjælpe med at give en endnu stærkere læring gennem leg oplevelse, også før og efter selve besøget i huset. Derudover skal LEGO House være inkluderende og alsidigt, så alle – både besøgende og medarbejdere – kan bringe deres fulde jeg med ind i huset.”

LEGO House skal på enhver LEGO fans ”bucket list”

Kathrine Kirk Muff har en krystalklar ambition – nemlig at LEGO House bliver en destination på enhver LEGO fans ”bucket list”:

“LEGO House er – og skal fortsat være – den ultimative LEGO oplevelse, som LEGO fans i alle aldre drømmer om at besøge. Det er det eneste sted i verden, hvor man kan omgive sig med alt det, som LEGO ideen og hele LEGO universet rummer. Hvor man kan opleve LEGO klodserne blive brugt på måder, man aldrig havde forestillet sig. Det forudsætter, at vi hele tiden udvikler huset og også forbliver det bedste sted at arbejde. Alle medarbejdere i LEGO House – uanset funktion – er helt centrale, når det kommer til at give alle besøgende en oplevelse, de aldrig glemmer.”

Kjeld Kirk Kristiansen, som er bestyrelsesformand for KIRKBI, udtaler følgende om den nye direktør for LEGO House:

“Kathrine er en passioneret ambassadør for læring gennem leg. Hun har stærk kommerciel erfaring og har opbygget stærke samarbejder med samfundsorganisationer og børn. Kathrine er en visionær leder, og jeg er glad for, at hun nu slutter sig til teamet i LEGO House.”

Læs mere om LEGO® House på www.legohouse.com.

For yderligere information, kontakt venligst:
Anja Linnet · anja@have.dk · 22 65 53 48
Stine Albrechtsen · stine@have.dk · 30 24 14 00

Fakta om Kathrine Kirk Muff

• Uddannet advokat og jurist fra Aarhus Universitet
  • Executive MBA fra IMD Business School i Lausanne, Schweiz
  • Sidder i hovedbestyrelsen for Dansk Røde Kors
  • Bor i Esbjerg med sin mand og to børn

Ny direktør Kathrine Kirk Muff

Download billede

Kathrine Kirk Muff - ny direktør i LEGO® House.

© LEGO House

Kathrine Kirk Muff, ny direktør i LEGO House

Download billede

Kathrine Kirk Muff - ny direktør i LEGO® House.

© LEGO House